May 30, 2023

Dinner Dressing

Mistrzowie Mody

7 Latina-Owned Secondhand Shops That Promote Sustainability

Podobnie jak wielu imigrantów, Latynosi mają skomplikowaną historię zakupów z drugiej ręki. Niektórzy z nas dorastali, z konieczności analizując sklepy z używanymi rzeczami. Innych wychowano, by za wszelką cenę ich unikać, postrzegając błyszczące, nowe rzeczy jako symbole sukcesu. W ostatnich latach z obu krańców tego spektrum wyłoniła się alternatywna szkoła myślenia: coraz więcej latynoskich kupujących ze wszystkich klas społecznych wybiera używane ubrania ze względu na ich ceny, a także kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem i stylem.

„Dorastając w pierwszym pokoleniu w super białej społeczności, nie mogłem wygodnie siedzieć w jednej lub drugiej grupie. Używałam ubrań, by wyrazić siebie” – mówi meksykańsko-amerykańska Isabel Robles w rozmowie z Refinery29 Somos. Gdy wkroczyła w swoje nastoletnie lata, oznaczało to odkrywanie niegdyś tabu światów sklepów z używanymi rzeczami i konsygnacji. „Kiedy dorastałem, czułem się bardziej komfortowo ze swoją indywidualnością, a zakupy classic i z drugiej ręki dały mi możliwość robienia kawałków i stylizowania się inaczej niż wszyscy inni”.

Inni, jak Moises Mendez II, robią zakupy z drugiej ręki, aby uszanować wartości swoich starszych. „Moja mama, która pochodzi z Dominikany, najbardziej wierzy w to, że „jeśli można to kupić taniej, to czemu nie?”. Dokłada również wszelkich starań, aby dbać o środowisko naturalne” – wyjaśnia. „Ponieważ widziałem te dwie rzeczy, gdy dorastałem, zostały we mnie wpojone i czuję, że spełniam je kupując z drugiej ręki”.

Bez względu na motywy kupowania z drugiej ręki, jest to również świetny sposób na wspieranie latynoskich przedsiębiorców. Poniżej podsumowaliśmy siedem należących do Latynosów sklepów classic i używanych, które zmienią sposób robienia zakupów. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak każdy z założycieli rozpoczął swoją działalność, jak myślą o zrównoważonych trendach zakupowych i nie tylko.

Autobus Additionally — Los Angeles, Kalifornia

Współzałożona przez Marcy Guevarę-Prete

Historia pochodzenia: „Mój companion biznesowy i ja mieliśmy tyle ubrań. Nie tylko chcieliśmy, aby te ubrania trafiły do ​​innych szczęśliwych domów, ale chcieliśmy mieć miejsce, do którego można przyjechać i osobiście przeżyć zakupy. To tak stresujące i sprawia wrażenie takiej dysproporcji, że liczba opcji dla naszych prostych odpowiedników jest po prostu tak duża, ale nie ma po prostu nic dla kupujących w dużych rozmiarach. Ale mamy pieniądze do wydania, miejsca do odwiedzenia, ludzi do zobaczenia.

O zrównoważonym rozwoju i rozwoju osobistym: „Kiedy zakładaliśmy sklep, zrównoważony rozwój nie był moim celem. Ale stało się to dla mnie tak ważne i tak centralną częścią naszej działalności. Nie tylko wiemy, że moda jest ogromnym trucicielem naszej planety, ale dbam o swój portfel, zależy mi na inwestowaniu w marki, którym zależy i starają się być etyczne. Naprawdę staram się robić zakupy Autobus in additioni udaje mi się to z powodzeniem od prawie trzech lat.”

Obecny butik — Waszyngton

Założona przez Carmen Lopez

Historia pochodzenia: „Dorastając, moja mama i ja co weekend odwiedzaliśmy la segunda w poszukiwaniu skarbów. Widziałem otwarcie na rynku, aby zakupy komisowe były fajne, nowoczesne i modne. W wieku 28 lat zaoszczędziłem wystarczająco dużo pieniędzy, aby rozpocząć działalność, Obecny butik. Moi rodzice, a zwłaszcza ojciec, nie poparli mojej decyzji. Nikt w naszej rodzinie nie pracował dla siebie, na pewno nie kobieta. Zacząłem od dzierżawy małego sklepu stacjonarnego i rozrosłem go do trzech. Teraz przekształcił się w krajową witrynę internetową dotyczącą przesyłek w handlu elektronicznym”.

Dbałość o szczegóły: „Wychowano mnie w przekonaniu, że wszystko ma wartość i powinienem pielęgnować swoje rzeczy, aby były trwałe. Mówimy naszym klientom, aby przynieśli nam naturalne tkaniny wykonane z kaszmiru, jedwabiu, lnu i bawełny. Nie tylko zachowają swoją wartość, ale ich nowi właściciele będą mogli wielokrotnie używać, co jest kluczem do mody okrężnej”.

Słabo wyselekcjonowane — Nowy Jork

Założony przez Jamie Espino

Historia pochodzenia: „Jako dziecko, mój Tata zabierał mnie w gospodarność. Byliśmy gospodarni i szliśmy na lunch. Po studiach zacząłem aplikować do pracy w większych firmach modowych, ale potem zdałem sobie sprawę, że żadne z tych miejsc nie podziela moich przekonań. Im więcej myślałem o tym, jak będę spędzał czas, tym bardziej myślałem: „Powinienem po prostu spróbować uprawiać classic w pełnym wymiarze godzin”. Teraz minie sześć lat. Kocham to co robię Źle wyselekcjonowany”.

O kosztach szybkiej mody: „Pod koniec dnia vintage to bardzo zrównoważony sposób robienia zakupów, zwłaszcza w porównaniu z modą jednorazową, która jest produkowana głównie przez osoby kolorowe, które nie otrzymują godziwych zarobków. Dlaczego miałbym chcieć przyczynić się do tego, aby ludzie, którzy wyglądają jak ja, nie dostali uczciwych zarobków? Ponadto, jeśli chodzi o zmiany klimatyczne, zawsze dotknięte są biednymi, kolorowymi społecznościami. Właściwie dlaczego miałbym to sobie zrobić?

Fresa Thrift — Denton, Teksas

Założony przez Anisa Gutierrez

Historia pochodzenia: „Przed pandemią Covid-19 otworzyłem swój sklep, Fresa Oszczędność, ale podczas blokady postanowiłem rzucić pracę na pełen etat i po prostu wskoczyć do sklepu w pełnym wymiarze godzin. To było połączenie tego, co kochałem i potrzeby kochania siebie.”

O posiadaniu firmy: „Zawsze miałem szefa, więc trudno mi postrzegać siebie jako własnego szefa. Jako Latynoska w miejscu pracy to ja powiedziałem: „Zamierzam schylić głowę i pracować”. Nie było wśród wielu ludzi, którzy wyglądaliby jak ja, i nie zamierzałem dawać im powodu, by na mnie patrzyli z góry. Dla mojej mamy i mojej babci założenie firmy nigdy nie było opcją ani myślą. Dla mnie, abym to zrobił i powiedział: „Sprawiasz, że wygląda to tak łatwo”, miło to słyszeć. Zaciekawia mnie to: Jakie byłyby ich małe firmy?

Debiutancka odzież vintage — Pomona, Kaliforniaalifornia

Założony przez Sandra Mendoza

Historia pochodzenia: „Zgromadziłem dla siebie tak dużo vintage, że musiałem zacząć sprzedawać niektóre z nich. W 1998 roku zacząłem przerzucać różne rzeczy w serwisie eBay i zdałem sobie sprawę: „Wow, mogę zarobić trochę pieniędzy”. W końcu rozwinął się w mój biznes, Debiutująca odzież vintage”.

Na zmiany pokoleniowe: „Kiedy zaczynałem swoją działalność, moi rodzice byli – Eso trapos viejos, czy jesteś sprzedawcą? Dopiero w tym roku — a prowadzę biznes od 2005 roku — kiedy pokazałem im mój sklep, a oni powiedzieli: „Och, tu jest miło. Jest zorganizowany. Jako imigranci pragnęli wszystkiego nowego i lśniącego. Jestem tak dumny, że młodsi ludzie korzystają z drugiej ręki, a nawet naprawiają i zmieniają cel. Jako właściciel firmy znacznie trudniej jest pozyskać zapasy [laughs]. Ale jako ruch społeczny jestem bardzo szczęśliwy”.

Enjoy Avenue Vintage — San Francisco, Kalifornia

Założony przez Graciela Ronconi

Historia pochodzenia: „Dorastając jako Latynoska w rodzinie imigrantów, nie mieliśmy całej masy pieniędzy. Dużo gospodarowaliśmy, więc zawsze czułem się komfortowo kupując z drugiej ręki, nawet jeśli to nie było nic. Kiedy byłem nastolatkiem, sceny cholo i pachuco były dość popularne. Istniały te wszystkie fajne subkultury, które włączały vintage do swojego wyglądu i chociaż byłem młody, chciałem tak wyglądać. Jedna rzecz doprowadziła do drugiej i od 1997 roku prowadziłam własny sklep z artykułami classic. Miłość Ulica Classic jest moją czwartą lub piątą inkarnacją. Mam to już prawie 12 lat.”

O uczeniu się przez doświadczenie: „Ciężko jest kupować używane i classic przez cały czas, ale po prostu starasz się wykonać swoją część. Czuję, że to pokolenie jest naprawdę wykształcone w branży modowej. Sklepy z używanymi rzeczami były dla mnie wielkim nauczycielem. Po prostu zakupy, wyczuwanie różnych tekstur i konstrukcji z różnych epok, miało dla mnie duży wpływ”.

Okrężny — Nowy Jork

Założony przez Vanessa Enriquez

Historia pochodzenia: „Trzy czy cztery lata temu przeczytałem książkę „Świadoma szafa”, która naprawdę otworzyła mi oczy, nie tylko na to, co przemysł modowy robi na Ziemi, ale także na pracowników przemysłu odzieżowego. Pomyślałem, co mogę zrobić — nawet jeśli jest to minimalny wpływ — aby rozpowszechniać informacje i tworzyć coś, co może coś zmienić? Kochałem buty, uwielbiałem rzeczy od projektantów i podobał mi się pomysł, by być bardziej zielonym podczas uruchamiania marki. Wszystko to połączyło się w formę Okólniksklep z markowym obuwiem classic i używanym.”

Na pierwszym miejscu jakość: „Naprawdę jestem dumny z tego, że za każdą sprzedawaną przeze mnie parą staram się przemyśleć. Sam je też naprawiam. Jeśli oszczędzam but, a pasek się chwieje lub skórzana podeszwa wychodzi, czyszczę je, używam kleju do butów i/lub dodaję farbę do skóry. We wszystkim jest dużo miłości i myśli. Nie chodzi tylko o ładne buty.”

Lubisz co widzisz? Co powiesz na więcej dobroci R29, właśnie tutaj?