Sprzedaż LVMH rośnie o 19 procent pomimo spowolnienia w Chinach

Sprzedaż LVMH rośnie o 19 procent pomimo spowolnienia w Chinach

Sprzedaż LVMH, największej na świecie grupy produktów luksusowych, wzrosła o 19 procent w ciągu trzech miesięcy poprzedzających czerwiec, ponieważ silny wzrost w Stanach Zjednoczonych i Europie pomógł jej zrównoważyć nową rundę blokad w Chinach.

LVMH, który jest właścicielem kilkudziesięciu luksusowych wytwórni, od Tiffany po Moet & Chandon, powiedział, że sprzedaż w drugim kwartale wyniosła 18,73 miliarda euro (18,95 miliarda USD), przekraczając oczekiwania analityków na 17,13 miliarda euro w konsensusie Obvious Alpha cytowanym przez UBS .

Tempo wzrostu w drugim kwartale było ciut wolniejsze niż w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku, kiedy sprzedaż grupy wzrosła o 23 procent.

Popyt na modę i galanterię skórzaną od swoich gwiazdorskich marek Louis Vuitton i Dior nieznacznie spadł z wysokich poziomów na początku roku, wzrastając o 19 procent w kwartale, ponieważ napływ podróżujących kupujących powracających do Europy pomógł złagodzić zakłócenia w biznesie w Chinach.

Dział acquire i napojów spirytusowych mocno odbił się od ograniczeń logistycznych i podaży na początku tego roku, wzrastając o 30 procent, podczas gdy sprzedaż w selektywnej sprzedaży detalicznej, w tym Sephora, wzrosła o 20 procent.

LVMH korzysta z silnego, postpandemicznego popytu na swoje markowe etykiety, ponieważ życiorysy towarzyskie, a kupujący nadal wydają oszczędności z blokad, odpędzając obawy o niespokojne rynki akcji i rosnące ceny.

Mocny drugi kwartał firmy nadaje ton rywalom, przy czym właściciel Gucci, Kering, raportuje własne wyniki za pierwsze półrocze 27 lipca, a Hermes 29 lipca.

  • Redakcja Silvii Aloisi z Reuters.