Nasze babcie zrobiły to naprawdę dobrze: zabrały resztki jedzenia i zamieniły je w coś innego. Skrawki warzyw i kości zwierzęcych z wywaru resztki chleba zamienione w budyń chlebowy grzanki stały się bułką tartą.
To, co stare, znów jest nowe, a firmy idą w ślady babci. A teraz ma nową, wymyślną nazwę: Upcykling. Upcykling oznacza zabieranie żywności, która w innym przypadku zostałaby zmarnowana i przekształcenie jej w coś nowego. Oznacza to również, miejmy nadzieję, że 1,3 miliarda ton marnowanej co roku żywności, według Stowarzyszenia ds. Żywności i Rolnictwa, zostanie zredukowane.
Amerykański przemysł upcyklingowy oszacowano w 2019 roku na 46,7 miliarda dolarów, według Czasy finansowe a do tego roku ponad 160 produktów z 37 agency posiada certyfikat upcyclingu wydany przez Stowarzyszenie Żywności Upcycled (UFA), Greenwood Village, Kolorado.
Upcykling zyskuje na popularności, zwłaszcza wśród osób dbających o środowisko, ale do akcji wkraczają nawet duże firmy. Anheuser Busch buduje dwa zakłady, w Stanach Zjednoczonych i Belgii, do przetwarzania jęczmienia, który w innym przypadku byłby wyrzucany lub przeznaczony dla bydła, aby sprzedawać go firmom takim jak Nestle.
Najlepsze rozwiązanie
Upcykling oznacza robienie więcej mniejszym kosztem i jednoczesną ochronę planety. Według Task Drawdown ograniczenie marnowania żywności jest najlepszym rozwiązaniem problemu zmian klimatycznych.
„Upcykling jest absolutnie na fali”, mówi Maeve Webster, prezes firmy konsultingowej Menu Issues, Arlington, Vt. „Bardzo dobrze wpisuje się w coraz większy nacisk na kwestie środowiskowe i zainteresowanie konsumentów rozwiązaniami, które pomagają rozwiązać 10 trouble w sposób uważny i skuteczny. droga.”
Nowa certyfikacja
Aby pomóc wyróżnić żywność z recyklingu, w 2019 r. utworzono UFA. W 2021 r. grupa ta stworzyła certyfikat i symbol dla opakowań.
Możemy spodziewać się o wiele więcej produktów z recyklingu, mówi UFA. Obecnie w przygotowaniu jest 90 organization, które mają uzyskać certyfikat upcyklingu, a na rynku jest około 400 produktów z upcyklingu.
„Wraz z coraz większą liczbą konsumentów poszukujących rozwiązań pozwalających na walkę z marnotrawieniem żywności, produkty z recyklingu i oświadczenie dotyczące upcyklingu mają pozytywny wpływ na poprzednie terminy, takie jak niedopasowanie, produkty uboczne i marnotrawienie żywności”, wskazuje Melissa Abbott, wiceprezes Hartman Retainer Providers, The Hartman Team, Bellevue, Clean.
Marki zawierające składniki z recyklingu zyskują na popularności, dodaje, „tworząc produkty o wartości dodanej, które łączą się z różnymi trendami w żywności i napojach, wskazując, w jaki sposób stylish w zakresie zrównoważonego rozwoju i dobrego samopoczucia mają wspólne atrybuty i wskazówki poszukiwane przez współczesnego konsumenta”.
2,25 miliarda owoców kawy
Wiosną 2021 roku Druga Strona Kawy wszedł do powierzchni handlowej.
Trzy napoje z tej firmy z siedzibą w Seal Seaside w Kalifornii są wytwarzane z owoców kawy, które otaczają ziarna kawy i są w inny sposób odpadami, które mogą szkodzić ekosystemom i uwalniać alarmujące ilości metanu i CO2.
„Kawa powinna być wzorem dla upcyklingu ze względu na samą ilość odpadów — 2,25 miliarda filiżanek kawy spożywanych każdego dnia na całym świecie” — mówi Adela Romero, dyrektor generalna i założycielka.
Oddanie „głupkowatego” do użycia

Szczęśliwy łoś, San Francisco, produkuje soki i shoty, i pozyskuje dziwnie ukształtowane, niedoskonałe i idealnie dojrzałe produkty z farm. „Historycznie 10 rodzaj produktów stałby się odpadem kompostowym, generując tony emisji metanu i dwutlenku węgla” – mówi współzałożyciel Ryan Armistead. „Nie obchodzi nas, czy [produce] to głupkowaty kształt”.
Każda butelka soku ratuje jeden funt produktu, oszczędza 17 galonów wody i eliminuje 3,5 funta. gazów cieplarnianych, takich jak metan i CO2.
Jego produkty przemawiają głównie do kobiet w wieku od 21 do 44 lat. „Oni preferują marki, które zajmują się kwestiami środowiskowymi i społecznymi” — podkreśla Armistead. „Nasza docelowa grupa demograficzna ma holistyczne podejście do żywności”.

Upcykling dla Wielkiej Brytanii
W Wielkiej Brytanii istnieją również firmy zajmujące się upcyklingiem odpadów w rentowne produkty. ToastAle robi piwo z resztek chleba Rubiny w gruzach wytwarza przyprawy z niedopasowanych produktów Kropla woda gazowana jest nasycona niepewnymi owocami i warzywami.
Druga strona kawy rozpoczęła się w Grocery Outlet, który Romero odkrył dzięki RangeMe, ponieważ sieć ma silny method pobierania próbek, który jest kluczowy. Jednak konsumenci kupują napoje również dlatego, że są poddawane recyklingowi, mówi Romero.
Łączenie się poprzez historię
W przypadku agency zajmujących się upcyklingiem historia, którą opowiadają, „może stworzyć bardziej emocjonalne połączenie”, zauważa Webster, „i może wspierać misję/strategię marki firmy, jeśli skupienie się na kwestiach środowiskowych jest częścią obu lub jednego z nich”.
I ważne jest, aby opowiedzieć tę historię, podkreśla. „Kiedy skutecznie się to komunikuje, może to być świetna pozycja konkurencyjna, szczególnie dlatego, że upcykling jest tak nowy, a na rynku nie ma zbyt wielu konkurentów… jeszcze”.
Abbott zgadza się. „Dzięki młodszym pokoleniom, które postrzegają upcykling jako coś pozytywnego, deklaracje na opakowaniu i przekaz jako wartość dodana premium komunikują, że etos marki wykracza poza gust”.
More Stories
Can Some Symptoms of Menopause Benefit From Omega 7?
Look Great in Plus Size Clothing
A Healthy Menopause